Hogyan kerültél kapcsolatba vállalatunkkal?
A főiskolai diplomám után egy kereskedelmi bank gyakornoki programjára jelentkeztem, itt pénzügyi közvetítőként szolgáltam ki az embereket. Úgy gondolom, hogy a biztonsági őrségen kívül tényleg minden feladatot elvégeztem, hiszen ezt követően értékesítés-támogatási, majd a coaching and support osztályra kerültem. Természetesen biztosítási termékeket is kellett értékesítenem, tetszett, hogy emberekkel is kellett foglalkoznom, de 11 év után szerettem volna más szemszögből is tapasztalatokat szerezni. Úgy gondoltam, hogy egy új látásmód megszerzése sokat lendíthetne rajtam szakmailag. Szerettem volna emberekkel foglalkozni, így ilyen munkahelyeket kerestem. Nem szerettem volna másik bankhoz menni, de a pénzügyi területet nem akartam elkerülni. Ugyanis már a későbbi években nem a biztosítások értékesítésével foglalkoztam, hanem bankfiókok látogatásával, ahol segítettem a kollégák munkáját ezen a területen. A legnagyobb különbség talán az volt, hogy ott oktatások voltak, itt pedig tréningek. Úgy gondolom, hogy az oktatásban alapvetően lead valaki egy anyagot, míg a tréningeken bevonjuk a résztvevőket, és egy interaktív foglalkozás keretein belül mutatjuk be a nyugdíjhelyzetet, vagy a termékek mozgatórugóit. A mai napig sokan nem néznek be ezen fontos témák mögé, így az a célunk, hogy ezt minél jobban át tudjuk adni az ügyfeleknek.
Van kedvenc terméked? Hogyan telnek a munkanapjaid oktatóként?
A legnagyobb kihívást a kockázati életbiztosítás jelenti. Nekünk az a feladatunk, hogy a tréningről távozók akarjanak kötni egy ilyen biztosítást, mert ha ők hisznek a termékben, akkor sokkal jobb eséllyel tudják megértetni a fontosságát másokkal is. Ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy a nyugdíj vagy az elmúlás témaköre is mindannyiunkat érint, így ezen termékek alapos ismerete is kiemelten fontos számunkra az oktatás során. Viszont sok egyéb olyan feladatunk is van, amely kitölti a munkánkat. Ilyen volt számomra az ÖtletBár moderálása, amely izgalmas és érdekes új feladat volt. Nagyon sokakat ismerhettem meg ennek az eseménynek hála, és remek visszajelzéseket is kaptam! Büszke vagyok arra, hogy szakmai napok előadójaként is megjelenhettem már, ahol két kollégával prezentálhattunk érdekes témákban.
Ki kell emelnem a vezetői szakmai napokat is. Koordinátori szerepünk itt is mindig van, hiszen a nagy létszámú csoportok segítsége fontos feladat, de nagy élmény volt a legutóbbi csapatépítő is. Bár itt a szakmai rész ugyan kevesebb volt, de ez sokkal inkább az új kapcsolatok kiépítéséről szól. Nekünk oktatóknak pedig különösen remek lehetőség volt mindez, hiszen a központban dolgozó kollégákkal kevesebb a napi kapcsolatunk. Bízom benne, hogy ezek a jövőben is folytatódnak majd!
Miért érdemes, hogy minket válasszon ma egy fiatal, aki szeretné magát kipróbálni ezen a területen?
Úgy gondolom, hogy amikor hozzánk kerülnek a tanácsadók, akkor az első lépcsőn már túl is vannak. Az viszont valóban igaz, hogy a menedzserek után mi vagyunk azok, akikkel a második vonalban találkoznak azok, akik ezt a szakmát választják. Viszont, amit magam szempontjából fontosnak tekintek ezeken a tréningeken, az annak az igénynek a továbbadása, amely a már korábban említett témaköröket is magában foglalja. A tréningjeinken a jó hangulatot gyakran emelik ki a résztvevők, és mindezek mellett bízom benne, hogy a legrészletesebb információt tudjuk átadni termékeinkről.
Említetted a jó közösséget, a bensőséges hangulatot a tréningeken. Szoktál mesélni magadról a tanácsadóknak? Ha igen, mit érdemes még tudni rólad?
Nemrég született meg a kisfiam, éppen a vezetői szakmai napokon voltam, amikor jött a hívás, hogy mennem kellene, mert hamarosan érkezik a baba. Azonnal mentem a kedves feleségemért, és onnan a Szent Imre Kórházba, ahol megszületett Dániel fiunk. Nagyon jól esett, hogy kaptunk egy kisebb ajándékcsomagot a cégtől, amely egy igazán kedves gesztus volt. Sokat jelentett, amikor az első közös oktatói vacsoránkon Bodor Péter, értékesítési vezérigazgató-helyettes személyesen mutatkozott be nekem. Üdvözölt a csapatban, váltottunk néhány szót és ez egy nagyon kellemes fogadtatás volt itt a vállalatnál. Apróságok ezek, viszont annál szimbolikusabbak a mindennapokban. Igyekszem ezt én is viszonozni, ha apró szívességekre van szüksége a tréning résztvevőinek. Úgy gondolom, hogy ezek teszik az Alfát azzá, amiért megéri itt dolgozni!
Ha úgy érzed, hogy szívesen kipróbálnád magad köztünk, lépj és vedd fel velünk a kapcsolatot: