Hogyan kerültél kapcsolatba vállalatunkkal?
A bankszakmából érkezem, ahol több mint 20 évig dolgoztam. Úgy gondoltam, hogy váltani szeretnék, de mindenképpen a pénzügyi területen szerettem volna maradni. 2000-ben vágtam bele a tanácsadói munkába, viszont csak egy évig maradtam akkor. Két kisgyerek mellett akkoriban sem volt egyszerű, és a vállalkozói léttel való azonosulás is nehezebben ment. Így végül újabb 10 évet húztam le a bankszektorban, viszont a zalaegerszegi Jadran+ Értékesítési Ügynökség működéséről sok jót hallottam. A bankos ügyfelektől folyamatosan jöttek a pozitív megerősítések, és olyan személyes kapcsolati ismeretség is kötött a céghez, amely emberi és vezetői oldalról egyaránt vonzó volt számomra. 2015 nyarán már eljöttem a banktól, és akkor kezdtünk el az általam személyesen is ismert vezetőkkel beszélgetni arról, hogy kipróbálhatnám magam az Alfa elődjénél, az Aegon-nál. Végül 2015 decemberéig elhúzódott ez a folyamat, de alaposan mérlegelnem kellett a célomat és a karrierlehetőségeimet illetően is. A gyerekeim viszont már nagyok voltak, így úgy gondoltam, hogy belevághatok egy ilyen kalandba! A biztosításhoz való viszonyom jelentősen megváltozott ez alatt a másfél évtized alatt, hiszen a banki munkám alatt is rendszeresen hitelek értékesítésével foglalkoztam. Fontosnak tartom, hogy ne csupán az értékeinket, hanem az életünket is biztosítsuk. Természetesen a céghez való kötődés is számított, hiszen mégis egy világvállalatról van szó. A bankban sokszor 12 órát is dolgoztunk, én pedig úgy gondoltam, hogy ez nem az az élet, amit szeretnék élni. Hiányzott a szabadság, az az időbeosztás, aminek köszönhetően független tudok lenni. A jelenlegi vezetőmmel szoros kapcsolatban vagyok és mindenben támogatja a munkámat.
Hogyan léptél előre az értékesítési hálózati ranglétrán?
2017-ben tudtam csatlakozni a Holnap Menedzsere Programhoz (későbbiekben: HMP). Itt nagyon sokat tanultam magamról. Mivel nem voltam vezető, ezért a vezetői technikákkal kapcsolatos képzések mind szükségesek voltak. A lelkesedés pedig több ismerősömre is átragadt, akik csatlakoztak a csapatunkhoz. A HMP nagy barátságokat is adott, így akár az ország másik végében élő emberekkel is összejárunk olykor. Láttam a jó példákat is, amelyek segítettek az előre haladásban. A HMP-ben végzettek csapata negyedévente találkozik egymással, így ide is mindig igyekszem eljutni.
Büszke vagyok arra, hogy a program végére már egy saját, ötfős csapattal tudtam elindulni. Nem volt persze ezt követően sem egyszerű, hiszen bennem is voltak kételyek, de a vezetőim mindvégig támogattak, és ez átsegített a nehézségeken. Ma már 8 emberrel dolgozom együtt, és hiszek abban, hogy ezt hamarosan meg is duplázhatom. A fő céljaim között vezetők kinevelése is szerepel, ami valóban ennek a csúcsa lehetne. Nyugodtan mondhatom, hogy hivatásnak tekintem azt, amit jelenleg csinálok. Ma már sokkal összetettebben látom ezeket a folyamatokat, és úgy gondolom, hogy ügyfelek és kollégák szintjén is hasznos dolgokat viszünk véghez. A csapatomban a karrierprogram első részén éppen most végzett két tanácsadó kolléga, és én is tervezem a következő lépcsőfokok megugrását. Öröm, hogy a lányom is erre a pályára lépett, amit korábban soha nem gondoltam volna. Ő jelentkezett, hiszen látta a munkámat, és látta azt is, hogy hová tartok ezen a pályán.
Milyen eseményeket és tényezőket tartasz még fontosnak kiemelni, ami a munkádhoz kapcsolódik a hétköznapokban?
Elsősorban mindenkinek azt javaslom, hogy bátran jelentkezzen, mert emberként is nagyon sokat ki tud venni magának mindenki. A csapatomat nézve a 21 évestől az 50+ évesig mindenki megfér egymás mellett. A korosztályok nagyon jól segítik egymást, így a legújabbak beilleszkedése is zökkenőmentesen megy. Mi magunk is tudunk az idősebbek kollégák felé fordulni, éppen ezért a könnyű együttműködésnek hála más programokon is közösen tudunk megjelenni. Ebbe beleérthetjük a csapatépítőket, közös vacsorákat vagy évzáró eseményeket. Rendszeresek a munkaversenyek, és az ezért járó motiváló utazások, amelynek köszönhetően akár távoli, egzotikus helyekre is utazhatunk. A különböző kategóriák győzteseinek úgy gondolom, hogy ez egy igazán komoly elismerés. A teljes ügynökségnél százhoz közeli létszámról beszélhetünk jelenleg, ami egy elismerésre méltó szám. Az interjúztatás során nagyon sok fiatal megfogalmazza számunkra azt, hogy nem mindegy, hogy milyen a helyszín és a környezet, így igyekszünk igazán exkluzívvá tenni az irodánkat! Ezt a kohéziót pedig a menedzserek közötti kitűnő kapcsolat is segíti.
Mivel lehet a legjobban bemutatni a biztosítás előnyeit és fontosságát a munkátok során?
Az embereket leginkább az életbiztosítás kapcsán kell felvilágosítani, hiszen a lakások vagy gépkocsik védelme már viszonylag rendszeres. Viszont említettem, hogy jelzáloghitelezéssel foglalkoztam nyolc éven át, így több olyan esetet is láttam, amikor az életbiztosítás nagy segítséget nyújtott volna. A kisgyerekesektől a hitellel rendelkezőkön át mindenkinek tudom ajánlani ezt a fajta biztosítási formát. Pontosan tudjuk, hogy a jó kapcsolat kiépítése, és a hitelesség mind segíti eljuttatni azt az üzenetet, hogy miért javasoljuk az életbiztosítások megkötését. Az ügyfeleknek legyen egy nagy álma, és mi azért vagyunk, hogy ebben tudjunk segíteni! Ha pedig szükséges, akkor beszélgessünk az esetleges félelmekről is.
Az új érdeklődők számára pedig azt üzenem, hogy merjenek álmodni, tegyünk mindezért együtt és tervezzünk, hogy elkötelezetten lépjünk előre, mert ennek a szakmának a kitartás az egyik legnagyobb titka!