Milyen lesz a biztosítási piac jövője?

Milyen lesz a biztosítási piac jövője?

Az Y és a Z generáció megjelenése

Az Y generáció az ügyfelek oldalán, míg a Z generáció az üzletkötői oldalon jelenik majd meg egyre nagyobb számban a biztosítási szakmában. Mind a két generáció számára kiemelt fontosságú az internet és az aktív online közösségi jelenlét. Tavalyi kutatások szerint a két generáció tagjai heti 22 aktív órát töltenek internetezéssel. Éppen ezért drasztikusan nőhet meg a különböző vlogok, azaz beszélgetős, videós csatornák jelentősége a különböző szakterületek kommunikációjában. Velük együtt kaphatnak nagy szerepet az influencerek is, akik véleményvezérként tudják befolyásolni a társadalmi szemléletet. Viszont az Y és a Z generáció segíthet abban, hogy a náluk idősebb korosztályok is sikerrel adoptálódjanak a kor aktuális változásaihoz. Mivel a csoport szinte teljes egészében elérhető a közösségi média felületein és nyitott az újdonságokra, ezért további új csatornákat hoz majd létre. Ezen hatások alól pedig minden bizonnyal a biztosítási hivatás sem lesz kivétel.

Adatmennyiség növekedése

A különböző szektorokba beérkező adatok száma folyamatosan nő. Ugyanakkor a növekvő adatok, növekvő veszélyeket is hoznak magukkal. Az online jelenlét már az elmúlt években is olyan komoly kihívásokat hozott magával, amelyekre magas kormányzati szinteken is keresik a megoldást. Éppen ezért a még napjainkban is sok ponton ismeretlen terület további meglepetéseket hozhat magával. Ennek okán a közösségi oldalakon vagy más egyéb felületeken feltűnő adatok okozta problémák nagyobb odafigyelést igényelnek mindenkitől, hiszen a helytelen eljárásoknak és felhasználásoknak köszönhetően sokan megüthetik a bokájukat. A Dolgok internetének (Internet of Things) hála pedig egyre több háztartási eszközünk (például hűtő, mosógép vagy akár a saját ablakunk), vagy általános használati tárgyunk (pl. autó, kulcs, szemüveg, óra stb.) is képes lesz csatlakozni az internethez. Így várhatóan még a jelenleginél is több adat és információ jelenik majd meg a közösségi terekben.

Hatékonyabb ügyintézés

Az elmúlt évek kutatásai továbbra is azt igazolják vissza, hogy a személyes tanácsadók jelenlétére szükség van a biztosítási tanácsadás során. Ugyanakkor egyre nagyobb igény mutatkozik meg arra, hogy a modern, XXI. századi környezethez igazodó megoldások kerüljenek bevezetésre. Ilyen minden olyan esemény, amely egyszerűbbé, gyorsabbá és átláthatóbbá teszi a hatékony ügyintézést. Mindez pedig egyre inkább elengedhetetlen ügyfélorientált világunkban. Fontos elem még a környezethatékony működés is, amelynek hála drasztikusan csökkenhet, sőt akár el is tűnhet a papírhasználat a biztosítások megkötése során és az azt követő kárrendezési folyamatokban is. Ezen technológiai változások lehetőséget kínálnak arra, hogy minden korábbinál könnyebben intézzük ügyeinket és ezen szemléletváltás segítségével számos olyan további praktikus elem építhető bele a munkába, amely még jobban megkönnyítheti a mindennapokat.