Tartalmas beszélgetést készítettünk Horváth Zsolttal, aki családilag már évtizedek óta kötődik biztosítótársaságunkhoz. Zsolt már hosszú évek óta a Dunapart Értékesítési Ügynökség szakmai vezetőjeként erősíti értékesítési hálózatunkat.
Ha valaki, Te aztán valóban régóta, családilag is erősen kötődsz vállalatunkhoz. Meséld el nekünk, hogy miként indult a Te történeted!
A Dunapart Értékesítési Ügynökségünk 2005-ben indult és én tulajdonosként szálltam be a kft-be. 2006 óta dolgozom itt, de azt szokták mondani, hogy az anyatejjel szívtam magamba a biztosítási szakmát. Az édesanyám díjbeszedőként tevékenykedett a ’80-as évek közepén. Alig néhány évesen ezek az emlékeim maradtak meg az Általános Biztosítóról: tízemeletes házakba jártunk, kézen fogva, és kopogtattunk „díjbeszedni”. Ezt követően egy óriási partnerirodában, Kispesten dolgozott a csapat, ahová az emberek tömegével jártak be biztosítást kötni. Nyári szünetben természetesen sokat töltöttem ott az időmet, így beleszagolhattam abba a munkakörnyezetbe, ami ott zajlott. Fiatalon ebből csak annyit érzékeltem, hogy ezeknek az embereknek jó kocsijai vannak, külföldre járnak utazni és átlagon felüli keresettel rendelkeznek. Már tinédzser voltam, amikor én is eldöntöttem, hogy ezt szeretném csinálni.
Tetszett a klasszikustól eltérő életstílus, így az érettségit követően az egyik munkatársunknak egy autóbalesete hozott ide. Ez a srác, akkor éhen halt volna, ha valaki nem tudja őt tárgyalni vinni. Nem volt képes írni, vezetni sem, és kocsija sem volt. Amikor megszereztem a jogosultságokat, akkor az ő asszisztensévé váltam. Két évig dolgoztunk együtt, és már osztásban is elkezdtünk tevékenykedni. Több mint öt éve már, hogy elindításra került az Aegon Talent Program, amely egy tehetségek számára kiírt képzés volt. Ekkoriban még az alap oktatásszervezésbe segítettem be a saját ügynökségünkön belül, viszont a program sokat segített nekem a gyakorlati teendőkbe való belerázódásba is. A generációváltás kérdése ekkoriban már felmerült, és innentől kezdve szépen lassan elkezdtem édesanyámtól átvenni az értékesítés irányítását. Így az elmúlt 3-4 évben már a korábbiaknál is jóval tudatosabban fókuszáltunk erre a kérdésre.
Mi jelenti a jelenlegi munkádban a kihívást? Hogyan zajlott az elmúlt néhány év?
Az első és legfontosabb, hogy aki a biztosítási szakmában elkezd dolgozni, az valamilyen innovációt szeretne létrehozni. Én úgy döntöttem, hogy egységesíteni kívánom a telefonálási és értékesítési szokásokat, az ehhez tartozó adminisztrációs feladatokat és szkripteket is. A tapasztalatok alapján sokat finomítottunk, módosítottunk ezen, de manapság már kialakult egy olyan értékesítési stratégia, amelyet, ha valaki vakon, hátradőlve mer a mi szakmai tapasztalatunkra alapozva használni, az biztosan sikeres lesz. Természetesen hiszek a csapaterőben, és azokban a beszélgetésekben, amelyek igyekeznek fejleszteni ezeket a módszereket, de az egyéni próbálkozások már kevésbé üdvözítők. Fontos, hogy generációk óta dolgoznak itt emberek, és vannak, akik édesapáktól, édesanyáktól veszik át ezt a szakmát. Úgy érezzük, hogy az „Egy a cél, közös a siker” ügynökségünk mottójának tekinthető. Ebben úgy gondolom, hogy minden benne van, ami minket jellemez és erőssé tesz.
Az Alfa Biztosító anyacégként miben segíti leginkább a mindennapi munkátokat?
Az ÖtletBár rendezvénysorozat, az éves konferencia vagy éppen a hűségprogramok, értékprogramok segítik a napi munkánkat. Egyrészt ezek segítenek inspirálódni, másrészről pedig segítenek a hálózatban dolgozók megtartásában is. Az incentív utak sokakat motiválhatnak a részvételben. Célunk, hogy a munkaversenyek során mi is olyan lehetőségeket kínáljunk, amelynek szabályzataiban elérhető, de magas teljesítményekkel válnak elérhetővé a különböző jutalmazások. Úgy gondolom, hogy a legnagyobb és legjobb kárrendezés is hozzánk köthető. Azt érzem, hogy itthon ma alig van valaki, aki ne hallott volna az Alfa elődjéről, az Aegon-ról. Büszkék vagyunk az Üllői út 1. szám alatt található székházra, amely ott van Budapest szívében. Eddig még soha nem fordult meg a fejemben, hogy megszondáztassam a piacot, hogy mennyit érhetek. Én itt szeretek dolgozni azokkal az emberekkel és termékekkel, amit az Alfa biztosít számunkra. Úgy gondolom, hogy vállalatunk mindig elit megítélésben volt a biztosítók között, hiszen az az oktatási rendszer, az a tréneri hálózat, az a back office szolgáltatás, amit biztosítónk nyújt évek óta az egyik legerősebb a piacon. Szerintem ezekkel együtt kell, hogy értéket teremtsünk másokban és magunkban is. Az Alfánál ma menő dolgozni, és ha rajta van a névjegykártyádon, hogy itt dolgozol, az igenis presztízsértékű. Nekem az a hitvallásom, hogy ma és a jövőben nagyon erősen kell ötvözni a személyes és az online térben való megjelenést, és ha ez megvalósul, akkor hiszek abban, hogy megállíthatatlan lesz a hálózat.
Ha úgy érzed, hogy szívesen kipróbálnád magad köztünk, lépj és vedd fel velünk a kapcsolatot: